Reakce Aleny Frankeové k diskusi, která byla několik dní vedena na Facebooku pod událostí demonstrace

04.04.2011 14:41

 

Příspěvek A. Frankeové v této debatě (odkaz níže) ohledně zrušení jejího pracovního místa, přesunutí na "řidičáky", neopodstatněné hrozby výpovědí atd.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=144629815604843&id=118679498210140&notif_t=share_comment

Všem: Asi je na čase, abych se vložila do této afektované diskuze a celou záležitost vyjasnila. Předem se omlouvám za rozsáhlý text, ale cítím nutnost vysvětlit některým diskutujícím věc obšírněji, snad jim to pomůže vzniklou situaci pochopit. Ani já si nemyslím, že se kulturní akce města beze mne neobejdou. Naopak. Jsem přesvědčena, že nyní se pan starosta (jak se vyjádřil v Listech) postará, aby byla pestrost kulturní nabídky zachována, případně i zvětšena a možná i pomůže pracovnicím knihovny vyřešit i technické problémy, s kterými jsem se potýkala při organizaci koncertů v letním kině, jako je nefunkční zastřešení, přívod vody, katastrofální stav WC, zázemí pro účinkující a podobně. To by bylo jen dobře. Probíhá zde však debata na základě naprostých dezinformací, proto mi dovolte vysvětlit vzniklou situaci na základě skutečných a doložitelných faktů. V září loňského roku ode mne předsedkyně Spolku rodáků (stejně jako všichni ostatní příjemci dotací) obdržela výzvu k podání žádostí o dotace na akce v r.2011 a formuláře k vyúčtování dotací obdržených v r.2010 včetně upozornění, co lze a nelze z dotací hradit, a že v případě uvedení nepravdivých údajů ve vyúčtování by musela být (dle pravidel pro poskytování dotací ) poskytnutá dotace vrácena. Nejzazší termín pro vyúčtování dotací byl 10.1.2011, proto jsem v prosinci 2010 urgovala dodání vyúčtování a následně opravu uvedeného příjmu ze vstupného na Šporkovy slavnosti (příjem byl uveden v částce 0,-Kč). Jednalo se o další 3 maily paní Papáčkové a paní Pechové, mohu doložit. Jednání kulturní komise o návrzích dotací na rok 2011 bylo naplánováno na 5.1.2011, proto jsem se snažila, aby do té doby došlo k nápravě a výslovně jsem v těchto mailech upozorňovala, že bych v opačném případě musela kulturní komisi upozornit na nesrovnalosti ve vyúčtování. To snad dostatečně vypovídá o tom, že jsem rozhodně Rodákům nechtěla nijak ublížit, ale naopak jsem se snažila, aby problém neměli. Podotýkám, že Spolek rodáků nebyl jediný z příjemců dotací, kteří neměli vyúčtování v pořádku, všichni , které jsem vyzvala k nápravě tak ale učinili. Zdůrazňuji, že vedoucí odboru ŠK byla od počátku o urgencích informována a spolu se mnou se účastnila kulturní komise dne 5.1.11, problémy s vyúčtováním dotací rovněž na komisi zmínila a zdůraznila, že není možné, aby ve vyúčtování akce, jíž se zúčastnilo 800-900 návštěvníků byl uveden příjem ze vstupného 0,-Kč. (Mimochodem na tomto stanovisku si trvá dodnes.) Nechtěly jsme hned podávat podnět kontrolnímu výboru k šetření (jak by preferovala paní Škvrnová), ale chtěly jsme řešit problém co nejmírnější cestou. Očekávaly jsme, že pokud má urgence o nápravu byla bez výsledku, mohl by mít vliv kulturní komise větší úspěch. Bohužel se však razantně chopila iniciativy paní Snížková a přesvědčovala kulturní komisi, že vyúčtování je v pořádku a není třeba nic opravovat. Naopak se následně snažila obrátit celou situaci proti mně tvrzením, že jsem kulturní komisi neměla o nesrovnalostech ve vyúčtování vůbec informovat (zřejmě zapomněla, že jsem o tomto informovala KK spolu s mou vedoucí, ale nedivím se - já byla samozřejmě snadnější terč). Jejím cílem bylo, abych za tento svůj „prohřešek“ zaplatila a dostala výpověď . Pan starosta se snažil (aby měl „klid v rodině“, jak se sám vyjádřil) na jednání rady prosadit mou výpověď, což však ostatními členy RM nebylo schváleno. (Toto mi sám osobně potvrdil.) Na dalším jednání rady města tedy prosadil „alespoň“ mé přeřazení na odbor dopravy, šikovně zlegalizované v rámci „reorganizace úřadu“. Následná reakce v podobě sepsání petice sdružením Kulturně! a TOP 09 a další protestní akce proti mému přeřazení na odbor dopravy vznikly proto, že p.Černohorský (zastupitel města), p.Pokorný (člen sdružení Kulturně!) a p. Sommer (člen TOP 09) byli přímými svědky jednání paní Snížkové, když celou záležitost s vyúčtováním dotací absurdně otočila proti mně, což vedlo až k mému „odstranění“ na odbor dopravy. Já i má vedoucí jsme přesvědčeny, že náš postup byl správný. Snažily jsme se pouze dosáhnout toho, aby vyúčtování bylo opraveno, a to tou nejsmírnější cestou. Kdybychom jej přijaly bez výhrad tak, jak bylo vyhotoveno, vystavoval by se náš odbor postihu ministerstva financí, který provádí kontroly nakládání s veřejnými prostředky, a to zejména u dotací nad 50 tis.Kč. Kulturní komise schvaluje návrhy dotací pro radu města a proto musí být informována, jak je s dotacemi nakládáno a zda všechna vyúčtování přidělených dotací v loňském roce bylo v pořádku či nikoli. Rada města totiž každoročně schvaluje návrhy dotací v podstatě tak, jak komise navrhne, pouze se zanedbatelnými úpravami. Bohužel za vyhrocení situace do těchto rozměrů mohou všechny strany poděkovat paní Snížkové, která nepřipustila, že by něco mohlo být špatně, a tak k nápravě vyúčtování nedošlo. Někteří členové kulturní komise s tímto tvrzením nesouhlasili a nakonec bylo komisí přijato doporučení dát podnět kontrolnímu výboru k prošetření. Nikdo si jistě nepřeje, aby Rodáci museli dotaci na základě nepravdivě uvedených údajů dotaci vrátit, tak jak je uvedeno v pravidlech Fondu kultury, ale doufám, že výsledek kontroly bude objektivní. Jisté je v tuto chvíli pouze to, že v důsledku iniciativy paní Snížkové se Rodáci dostali do problému a já byla odstraněna z funkce, kterou jsem se dle svého přesvědčení snažila vykonávat co nejlépe a s plným nasazením. Město dříve pořádalo ročně pouze dva koncerty (velikonoční a vánoční). Jsem ráda, že se mi alespoň podařilo zrealizovat rekonstrukci elektrických rozvodů v letním kině a umožnit tak konání koncertů i velkých profesionálních kapel. V loňském roce jsem za město z vlastní iniciativy zrealizovala více než dvě desítky koncertů, a to za částku 180 tis. Kč. Velké díky patří provozovatelce kina slečně Jursíkové, která mi s organizací pomohla a díky jejím kontaktům se podařilo vyjednat co nejnižší honoráře některých vystupujících. Ušetřila tak městu nemalé finanční prostředky. Většina z vás ví, že organizace kulturních akcí včetně veškerého technického zabezpečení není jednoduchá záležitost. Mě však tato práce bavila, i když byla jen doplňkovou činností mé pracovní náplně a neváhala jsem jí obětovat spoustu večerních hodin, víkendů a v podstatě celé letní měsíce na úkor času stráveného dovolenou. Dostatečným uspokojením mi bylo nadšení a pochvalné reakce diváků, které se akcí účastnili. Díky patří také panu Františku Blažkovi z odboru správy majetku, který mi pomohl s vyřešením problému rozbité vodárny a s nouzovým prodloužením nového (bohužel nefunkčního ) zastřešení kina. Od vedení města jsem se sice ocenění za tuto práci nad rámec svých povinností nedočkala (a ani nečekala), ale že přijdu o své místo v podstatě proto, že jsem hájila správné nakládání s veřejnými prostředky, což je mou povinností, je skutečně absurdní. Zřejmě ovšem ani mé přeřazení není dostatečným „trestem“ pro mne, jelikož tento týden jsem obdržela od zaměstnavatele vykonstruované výtky za porušování pracovní kázně a hrozbu výpovědí dle §52 zákoníku práce. Tyto výtky se však nezakládají na pravdě a i dle posudku právníka jsou neopodstatněné a hraničí již se šikanou.Tak už prosím nikdo raději nemluvte o nějaké spravedlnosti.. 

Alena Frankeová